Hvad er en 15FQ+ certificering og hvad kan det bruges til?

At forstå menneskers interpersonelle adfærd og tænke- og beslutningsstil kan være afgørende for at træffe de rigtige beslutninger på arbejdspladsen. Det er her en 15FQ+ certificering kommer ind i billedet. Men hvad er denne certificering egentlig, og hvad kan den bruges til? I denne blog vil vi se nærmere på 15FQ+ og dets rapporter, herunder hvordan det kan hjælpe med rekruttering, on-boarding, ledelse og samarbejde. Du kan se mere om kursusforløb her.

En 15FQ+ certificering er en dybdegående rapport, der beskriver en persons typiske interpersonelle adfærd, tænke- og beslutningsstil samt måder at håndtere pres på arbejdspladsen. Rapporterne, der er tilgængelige, inkluderer foretrukne teamroller, lederstil og karrieretemaer. Den Udvidede Rapport giver en endnu mere dybdegående indsigt og inkluderer også rapporter med fokus på kompetencer, Emotionel Intelligens og Kontra-produktiv adfærd (skyggesider/derailors).

15FQ+ certificeringen kan hjælpe i mange forskellige sammenhænge på arbejdspladsen, og har vist sig især nyttig ved rekruttering, on-boarding, ledelse og samarbejde. Når man rekrutterer, kan en 15FQ+ certificering give dig et mere præcist billede af, hvad den pågældende person kan bidrage med til virksomheden og hvordan de vil præstere i bestemte jobroller.

På samme måde kan en 15FQ+ certificering hjælpe i on-boarding-processen ved at give indsigt i, hvordan en medarbejder vil samarbejde og hvor deres styrker og svagheder ligger. Når det kommer til ledelse kan en 15FQ+ certificering hjælpe med at identificere, hvordan forskellige medarbejdere kan ledes effektivt. Endelig kan en 15FQ+ certificering også bruges til at forbedre samarbejdet mellem medarbejdere ved at give indsigt i, hvordan teamroller kan matches og hvordan man kan arbejde bedst sammen som et team.